Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Evil Meatman - 19 mars 2009 17:45

Precis som utlovat kommer här recensionerna på de 3 senaste skivköpen :


Först ut är sjuk svängig och kompetent thrash från Irland i form av Gama Bombs skiva Citizen Brain från 2008 , som bjuder på snabb ettrig och svängig thrash i trakterna kring gamla Exodus och Sodom men även från crossoverakten Municipal Waste.


Skivan får 4 revbenspjäll utav 5 möjliga

http://www.myspace.com/gamabomb


Nästa skiva till arkebusering är Akercocke - Antichrist  från 2007 , en black/döds kaos blandad skiva med en handfull udda inslag emellanåt är det riktigt gruffig distad döds för att i nästa vara snabb skruvad och elak black - man blir som ni kanske förstår inte riktigt klok på dessa engelsmän!

Men va fan jag gillar ju sån här rubbad progressiv black/döds så även denna sköning inkasserar 4 revben utav 5!

http://www.myspace.com/akercocke


Och sist men utan någon värdering i det ett för mig innan helt okänt thrash band från förr nämligen Acrophet från USA ett band som drog igång 83 och släppte 2 st fullängdare den sista  och den som recensionen handlar om - Faded Glory från 1990 och hur låter då detta? Jo det låter naturligtvis THRASH i enorma mängder i samma skola som typ Evildead och Sacred Reich och är man då minsta insatt i bra musik förstår man ju snabbt att detta är bra , och vet ni vad? Det är svinbra!

Tråkig som jag är ger jag denna goa thrashpluton från förr 4 utan 5 revbenspjäll!!

 http://www.myspace.com/acrophet


Man kan väl lugnt säga att jag är hyffsat nöjd med mina senaste fynd



76 dagar kvar till SRF och 111 till Rockweekend!


Ha det så jävligt och kom ihåg att konsumera kött i mängder!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards