Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Evil Meatman - 16 mars 2009 17:25

...nu har Elaka Köttmannen blivit ett bloggmongo oxå....och vad ska han då skriva om frågar sig nu vän av ordning?


Jo ska väl försöka hålla mig till sånt som berör mig  och sånt som inte berör mig , om Hårdrock ,Öl och Bajen mm  ja alltid retar det man väl någon ;-)


Snart har vi harvat igenom högen med skivor som följde med oss hem från skivmässan+från blacksmith sammanlagt 32 skivor införskaffades under den lördagen , helgen går ju alldeles för fort när man har skivor som ska spisas!


Och som vanligt var skivorna som köptes hos den superskickliga Peter Liden och hans skivbolag Ihate bäst bland annat kan Peters egna band Terroramas nya skiva rekommenderas varmt!


Igår var det som bekant söndag och jag och min bror har kommit på att söndagstristessen lätt botas med att ropa in lite obskyr musik via Tradera

en auktionsajt som verkligen lämpar sig för oss som alltid är på jakt efter skivfynd så länge man har hyffsad koll på vad vissa skivor kostar på andra ställen osv...


På bajenfronten är det ljust på vissa fronter mörkare på andra - Handbollen blev till slut klara för slutspel och har på senaste tiden fullkomligt öst in mål och kan bli superfarliga för övriga lag som kanske hade räknat ut de senaste årens mästare.


Bandyn åkte ju ut i kvartsfinal mot bönderna från Sandviken och tyvärr var det på Zinken som kvartsfinalserien sket sig pga av uselt försvarsspel men som min vän Lansen och jag konstaterade- det är ju alltid kul att dricka massor med öl en söndag ändå.


Hockeyn tog som väntat steget upp i 3:an och på sant bajenmaner skrevs det historia när sista matchen för säsongen spelades - hela 4.220 bajare slöt upp på hovet för att hylla krigarna  ,se och lär om äkta support bonnläppar!

 Redan nu står det också klart att Boustedt och Lars Köhler fortsätter coacha laget även nästa år!


På fotbollsfronten  ser det väl ut som vanligt...dvs ingen är nöjd med laget och alla vill ha bort styrelsen mm men som vanligt med oss bajare är det aldrig nån som får tummen ur arslet och faktiskt på demokratiskt vis visar sitt missnöje på årsmötet utan det är lättare att göra som jag nu gör -använda det beryktade internetet!


79 dagar kvar till Sweden Rock Festival.....


På återseende och ha det så jävligt!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards