Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Neckbreakers Ball

Av Evil Meatman - 20 november 2009 12:42

heter ett metalpaket innehållandes: Arsis  , Scar Symmetry , DevilDriver och Behemoth  som igår gjorde ett stopp i Stockholm och Klubben!


Dörrarna öppnade vid 18.30 och eftersom vi ( jag , min fru och min bror) var nyfikna på att höra Arsis som skulle gå på först av alla 19.00 såg vi till att vara på plats tills dess.


Inför en inte allt för stor men engagerad publik beträdde jänkarna Klubbens scen och dom gjorde det förbannat bra , i mina öron lät det som ett band som verkligen gillade Carcass under Heartwork perioden och det är ju inte fy skam det heller ja menar sämre förebilder kan man ju ha...en ytterst trevlig halvtimme i Arsis sällskap blev det!


Nästa band ut var svenska Scar Symmetry men eftersom dom är är lika tuffa  och hårda som diarre , så höll vi oss utanför vid merchandiseståndet smuttandes på en pissig folköl pratandes med lite bekanta ansikten tills det var dags för DevilDriver.


DevilDriver låter som ett Machine Head light  - helt okej vissa stunder men dom hade några låtar i slutet av giget som sög ändtarm men överlag som sagt Helt O.K


Efter DevilDriver höll vi oss kvar inne i konsertlokalen smuttandes på ytterligare en utspädd folkis i väntan på kvällens stora begivenhet - Polska giganterna Behemoth.


Sist jag såg Behemoth var på Mälarrocken i Västerås 2007 så man var ju jäkligt sugen och laddad på att se detta snortajta gäng igen dom äntrade scenen 22.30 och manglade totalt sönder och samman den välfyllda lokalen i kanska exakt en timme! Lika tajta och stenhårda som alltid ( var iofs bara 3:e gången jag såg dom men ändå)


Nöjda och belåtna med ömmande öron var det dags att ta Koenigseggen hem genom ett blött Stockholm till Gnesta

igen!



Now playing: Moonsorrow - Kivenkantaja


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evil Meatman - 5 januari 2011 15:47

Ja precis som det låter är detta en mobilbildsammanfattning utav året 2010 ( eller de få gånger jag lyckades fota något) Close Up båten i slutet utav februari med en massa sköna smålänningar och såklart Tribulation    Bandyfinal på ett vi...

Av Evil Meatman - 10 november 2010 15:10

Av Evil Meatman - 7 november 2010 16:12


va längesedan det var man skrev på denna bloggen men nu ska jag försöka ta mig i den obefintliga kragen och förse er med lite ovettiga och onödiga inlägg Vad är då nytt på tapeten? Förutom de sedvanliga blod och kroppsvätskestänken en he...

Av Evil Meatman - 31 mars 2010 21:24

The Cave heter en krog i Sundbyberg som har riktat in sig på metal i alla möjliga modeller och just den här lördagen skulle Chainsaw , Die Hard och F.K.Ü förära klubben och likaså några metalskallar från byn som satan glömde   Första band ut ...

Av Evil Meatman - 24 mars 2010 21:23

internet kan föstöra ditt vanliga liv!   Här är en gammal klassiker som med  nätets hjälp har gjort att varje gång jag lyssnar på orginallåten så garvar jag för mig själv och hör den "felaktiga" texten   En jävulskt bra låt från en skitbra sk...

Ovido - Quiz & Flashcards